Skargi i wnioski - Komenda Powiatowa Policji w Lublińcu

Biuletyn Informacji Publicznej

Skargi i wnioski

Niezbędne informacje dla skarżącego

ART. 225 § 1 KPA

"Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, 
jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych."

"Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby składającej skargę lub wniosek.
W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób, dopuszczając się przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi, albo też ujawnia prawnie chronione informacje."

J. Borkowski, w: Adamiak, Borkowski, Komentarz 2004, s. 813

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)  informuję, że: 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Lublińcu.
  
Kontakt:
ul. Oświęcimska 6, 42-700 Lubliniec
tel. 47 8583 212 w dni robocze: w godzinach 7.30 – 15.30, faks numer  47 8583 214.

Komendant Powiatowy Policji w Lublińcu wyznaczył w podległej jednostce inspektora ochrony danych, kontakt: ul. Oświęcimska 6, 42-700 Lubliniec. Dane inspektora ochrony danych na stronie BIP KPP w Lublińcu, kontakt e-mail: iod@lubliniec.ka.polica.gov.pl 

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane  są w celu rozpatrzenia wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku na podstawie przepisów: art. 6 ust. 1 lit.c ww. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady, kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania oraz przenoszenia danych, oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

Pani/Pana dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.   

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku nie podania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.

 

 

Skargi i wnioski Komendant Powiatowy Policji w Lublińcu nadkom. Dariusz Gajzler przyjmuje w każdy poniedziałek
w godzinach od 15.00 do 17.00

Komendant Komisariatu Policji w Woźnikach kom. Rafał Kachel  przyjmuje w każdy poniedziałek
w godzinach od 15.00 do 17.00

Kierownik Posterunku Policji w Koszęcinie asp. Michał Sklarczyk przyjmuje w każdy poniedziałek
w godzinach od 10.00 do 14.00

 

 

Ponadto skargi i wnioski na działalność jednostek organizacyjnych Policji województwa śląskiego można składać osobiście w Zespole ds. Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP w Katowicach przy ul. Lompy 19 w poniedziałki w godz. 11:00 – 18:00, w pozostałe dni tygodnia w godz. 8:00 – 15:00.

Wszelkie zgłoszenia i uwagi na temat prawidłowości działań podejmowanych przez funkcjonariuszy Policji województwa śląskiego można również zgłaszać za pośrednictwem bezpłatnej infolinii pod nr 0-800-163-090, która funkcjonuje całą dobę, a w dni powszednie w godz. 8.00 - 15.00 dyżury pod tym telefonem będą pełnić policjanci Wydziału Kontroli KWP w Katowicach.

Informujemy jednocześnie, że pod numerem telefonu 0-800-163-090 uruchomiona została całodobowa infolinia pod nazwą „Telefon 10 minut”, której ideą jest udzielenie pomocy obywatelom oczekującym w siedzibach jednostek Policji garnizonu śląskiego na przyjęcie zawiadomienia o przestępstwie czas dłuższy niż 10 minut – w momencie gdy interwencja w tej sprawie zgłoszona na ręce Kierownictwa właściwej miejscowo jednostki Policji nie przyniosła oczekiwanych rezultatów.

 

Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek Policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:

Rzecznik Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77
00-090 Warszawa

Przyjęcia interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00-17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00-15.00
telefon 0-22 55 17 760, 0-22 55 17 811
centrala 0-22 55 17 700

Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla województwa śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pokój 122
40-032 Katowice
telefon (032) 72 86 800
fax (032) 72 86 823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00

 Linki: strona główna RPO www.rpo.gov.pl/
          formularz elektroniczny www.rpo.gov.pl/wniosek/

Metryczka

Data publikacji : 11.02.2010
Data modyfikacji : 29.12.2022
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Lublińcu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Tomasz Szczeciński
Osoba udostępniająca informację:
Tomasz Szczeciński Zespół Łączności i Informatyki
Osoba modyfikująca informację:
Tomasz Szczeciński
do góry